Onderwijs in beweging

In het onderwijs vinden op dit moment tal van vernieuwingen plaats. De al eeuwenoude vaste orde rond: klas, lokaal en leraar is niet meer vanzelfsprekend. Nieuwe vormen van leren worden geïntroduceerd in het onderwijs. De toekomst vraagt een nieuwe manier van denken over hoe we jongeren het beste kunnen laten leren en hoe zij zich kunnen vormen. Thema’s zoals: gespersonaliseerd leren, blended learning, digitaal toetsen, learning analytics en online onderwijs zijn actuele onderwerpen waar veel onderwijsinstellingen in het hoger onderwijs mee bezig zijn. Deze vernieuwingen een plek geven binnen het onderwijs is vaak een complexe uitdaging.

Ik lever in het hoger onderwijs een bijdrage aan deze complexe onderwijsvernieuwingen.

Zelf ben ik als docent verbonden aan de Hogeschool Utrecht waar ik één van de vaste docenten ben in de masteropleiding projectmanagement. De module die ik verzorg is Change Driven Project Management.

De afgelopen jaren heb ik ervaring opgedaan bij een divers aantal opdrachtgevers in het hoger onderwijs, deze zijn: Avans Hogeschool, Haagse Hogeschool, Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool Utrecht, NHTV, Universiteit van Amsterdam, Surfnet en Universiteit Twente.

Op dit moment ben ik bezig om mijn gedachten over de implementatie van onderwijsvernieuwingen in het hoger onderwijs op papier te zetten.

Advertenties